dissabte, 24 d’abril del 2010

Falleres a la processó

Aquesta setmana em van comentar uns amics un fet del qual, tot i que ja va passar fa setmanes, jo n'havia restat ignorant fins ara. És el cas que en una processó que es fa a Benicarló, la "pujada" del Sant Crist de la Mar, enguany, com que coincidia amb falles, al costat de les autoritats hi van sortir... les falleres majors!

Em sembla sublim, una imatge d'antologia que lamento molt profundament haver-me perdut: unes falleres, vestides de tals, en una processó! És el súmmum del surrealisme local, de la confusió mental que domina molts conciutadans, incapaços d'establir els límits entre acte festiu, social i religiós. Tot és al mateix sac. Un altre any hi sortiran els carros de Sant Antoni.

Ja em perdonareu aquesta entrada tan poc actual i tan poc elaborada, però és que fa dies que la imatge de les falleres aguantant el ciri em persegueix insistentment, i espero que aquest escrit actue d'exorcisme. Cada dia tinc més clar que Berlanga era un profeta, un gran visionari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada